CIVET DE PORC SENGLAR















Ingredients: (per 12 persones)
2 kg. de carn del porc senglar
1 o 2 cebes
2 o 3 porros
6 pastanagues
2 naps
Una  cabeça d’all
Farigola
Llorer
Orenga
Sajolida
Oli d’oliva  
2 litres de vi negre de bona qualitat.
100 gr. de farina
Aigua Sal i pebre 

Trossegeu  el senglar en daus petits.

Poseu-lo a macerar amb les hortalisses tallades, juntament amb les herbes aromàtiques i la cabeça d'alls sencera.

Cobriu-ho tot amb el vi i deixeu-lo a la nevera 24 hores.

Una cop hagi passat aquest temps, ho escorregueu i, reserveu el suc de la maceració.

Separeu la carn de l'adob, la salpebreu i la fregiu amb oli per tal de que us quedi ben marcada, una vegada fregida, separeu-la.

En aquest oli, afegiu les verdures, quan estiguin transparents, incorporeu colat, el suc de marinar i deixeu-lo reduir.

A continuació, poseu la carn del senglar i cobriu-la amb aigua.

Tapeu la cassola, coeu durant 3 hores a foc molt baix i aneu controlant, remenant de tant en tant i,  escumar.

NOTA: Es recomanable que el mateix vi que feu servir per marinar sigui el que acompanyi el plat (un Priorat o similar).
Acompanyeu el plat amb unes patates tallades a daus i prèviament fregides.

Comentaris

  1. Genial aquesta recepta, Mussola.
    Jo tinc família també a la Cerdanya i hem tastat el teu plat. Impressionant!
    Tota l'essència del bosc i la noblesa de la natura en una obra gastronòmica memorable.
    Et faig un enllaç des de la web de Catalonian Food, on publico un producte de carn de senglar.

    ResponElimina
  2. M'alegra saber que us ha agradat la recepta i t'agraeixo l'enllaç que m'has fet des de la web de Catalonian Food. Tindré en compte aquesta web.
    Salutacions,

    ResponElimina
  3. Si tens un restaurant, o si vols que publiqui fotos del local o fotos teves cuinant, m'ho dius. També si vols, a partir de l'adreça podem publicar en mapa de Google. Tota la informació que publico amb els articles em va bé per que la gent s'interessi i entri a la web. El meu email és alfons.gonzalez.perez@gmail.com i si vols un cap de setmana puc anar a visitar-te a Mussa. Tinc família a Alp i estem a prop.

    ResponElimina
  4. Hola,
    m'agradaria fer aquesta recepta pel sopar de castanyada i servir-la en platets com a aperitiu.
    Es pot fer el dia abans o quedarà la carn dura???
    moltes gràcies!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Judith.
      Tot el contrari, justament és més recomanable fer-la un dia abans, d'aquesta manera agafa tots el sabors. Procura cuinar-la a poc a poc fins que sigui ben tendra. Ja em diràs que tal. Petons

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada